Jak probíhá servis v Aberthamski?
Broušení provádíme na strojích rakouské firmy Wintersteiger, jež se řadí mezi špičku v oboru. Wintersteiger používá patentovanou technologii broušení hran keramickými kotouči, díky které je hrana lyže dokonale naostřená. Broušení struktury na kameni je pak samozřejmostí.
Důležité pojmy
• Struktura na kameni – nejmodernější technologie na broušení skluznic. Vyznačuje se drobnými rýhami na skluznici v pravidelných tvarech. Pokud by lyže byla dokonale rovná, fungovala by jako přísavka a brzdila se o sníh. Struktura umožňuje, aby se mezi sníh a lyži dostával vzduch, díky kterému má lepší skluzné vlastnosti.
• Keramické kotouče – jedinečná patentovaná technologie, která dokonale naostří hranu po celé její délce. Keramické kotouče rotují ve vysokých otáčkách kolmo ke hraně. Tím je zajištěno, že je každé místo broušeno celým kotoučem, což u brusného pásu není technicky možné. Navíc jsou oproti klasickému broušení šetrnější, proto nedochází ke zbytečnému odebírání materiálu hran a vaše lyže vydrží déle.
Vybavení servisu ABERTHAMSKI (servisní stroje se nachází v naší provozovně v praze na smíchově)
– automat Wintersteiger MicroJet Disc
– nejmodernější současná technologie
– broušení skluznice na kameni
– broušení hran keramickými kotouči
– možnost úhlování hran
– vytvoření libovolné struktury
… další používané stroje
Jak se provádí World Cup Racing servis, aneb co se provádí s vašemi lyžemi?
Příjem lyže
1. Příjem – u každé přijaté lyže se kontroluje stav hran (otřepy, promáčknutí), skluznice (rýhy, vyschlost) a tvar (zkroucení, prošlápnutí)
2. Zvolí se nejvhodnější typ servisu, co vše je potřeba udělat, vypíše se servisní list s datem vyzvednutí (pro příklad jsme vybrali World Cup Racing servis se zaléváním rýh na skluznici v ceně 699,- Kč)
Broušení
3. Kontrola podruhé – servisní technik znovu překontroluje výše uvedené, pokud zjistí další nedostatky, volá zákazníkovi a domluví se na dalším postupu. Proto se vám nemůže stát, že při vyzvednutí lyží ze servisu bude cena vyšší než domluvená
4. Odstranění starého vosku – smývačem se odstraní starý vosk a odmastí se skluznice (nezbytně nutná servisní operace zejména při následném zalévání rýh, aby se nová natavená skluznice dobře uchytila a později nevypadla)
5. Zalévání rýh a vyvařování skluznice – použití ruční manuální pistole Polyman pro menší rýhy, pro větší automatický stroj PolyJet. Po vyvaření se přebytečný materiál odstraní a začíná samostatné broušení
6. Předbrus – stroj Sigma B se používá k základnímu srovnání skluznice do roviny a k naúhlování hrany, k odstranění staré vyschlé skluznice, popřípadě i na sbroušení rezavé hrany
7. Broušení – stroj MicroJet Disc se používá k finálnímu úhlování hrany keramickými kotouči a vytvoření struktury na skluznici. Standardně brousíme hrany pod úhlem 88°/1°. Nejprve se brousí struktura základní a po přebroušení diamantem struktura šikmá – závodní (tvar, hrubost a hloubka struktury je přímo závislá na typu sněhu, nechte si doporučit nejvhodnější pro vás)
8. Finální tuning spodní hrany prováděn ručně diamantovým pilníkem
9. Osušenou lyži vykartáčujeme speciálním kartáčem a smývačem opět odmastíme
10. Voskování – stroj WaxJet – velice důležitá součást celého procesu je voskování. Lyže má po nabroušení otevřené póry a rychle vysychá, proto je důležité voskovat co nejdříve. Používáme vosky Swix nanášené za horka. Následně kartáčujeme a leštíme do finální podoby
Výdej lyže
11. Předání zákazníkovi